ویزای تحصیلی کانادا

کانادا یکی از پیشرفته ترین کشور های جهان است که به سبب داشتن بهترین دانشگاه ها، به یک مقصد تحصیلی جذاب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است. کشورکانادا از تحصیل و آموزش حمایت می کند، به طوری که بخشی از بودجه خود را مخصوص آموزش گذاشته است. در سال های اخیر تحصیل در کانادا تبدیل به یکی از روش های اصلی مهاجرت به این کشور شده و رشد چشم گیری داشته است. دانشجویان خارجی از سراسر جهان هر ساله، اقدام به مهاجرت تحصیلی به این کشور می نمایند. جهت اخذ ویزا تحصیلی و پذیرش از برترین دانشگاه های کانادا، دانشگاه تورنتو، دانشگاه مک گیل، بریتیش کلمبیا و آلبرتا میتوانید با شماره مشاورین زاناگشت تماس بگیرید و با مشاوره رایگان تخصصی اقدامات لازم برای اخذ پذیرش و ویزا تحصیلی کانادا را انجام دهید .

نگاه کلی به کانادا

اقتصاد در کشور کانادا پویا است و روز به روز در حال رشد و پیشرفت می باشد. از این رو فرصت های شغلی فراوانی در این کشور وجود خواهد داشت و احتمال بیکار ماندن بسیار کم خواهد بود. این کشور به دلیل سطح بالای استاندارد های زندگی و رفاه اجتماعی همواره مورد توجه بسیاری از مردم جهان قرار گرفته است. ادامه تحصیل در کانادا بهترین گزینه برای افرادی می باشد که می خواهند در کشوری پیشرفته تحصیل کنند. این کشور یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل و زندگی است، که یکی از مهم ترین دلایل آن شرایط مطلوب زندگی در کانادا می باشد. در این کشور نژاد پرستی معنایی ندارد و نام کانادا در لیست کشور های غیر نژاد پرست به چشم می خورد.

مراحل مهاجرت تحصیلی به کانادا

مراحل تحصیل در کانادا:

زبان یاد بگیرید
برای تحصیل در کانادا باید قبل از اقدام برای هر چیزی، به دنبال آموزش زبان و به دنبال آن دریافت مدرک زبان رفت. حدود ۳ تا ۶ ماه برای افرادی که دارای سطح زبان خوب هستند زمان لازم است تا به سطح قابل قبول برای پذیرش دانشگاه های کانادا برسند. این مدت زمان برای افراد با سطح زبان ضعیف حدود یک سال خواهد بود.
رشته و دانشگاه خود را انتخاب کنید
در این مرحله لازم است رشته تحصیل مورد علاقه خود و دانشگاه مناسب را پیدا کنید. انتخاب دانشگاه بستگی به رشته تحصیلی شما دارد که آیا رشته شما را ارائه می کند یا خیر. مشاورین زاناگشت شما را راهنمایی می‌کنند.
مدارک لازم را تهیه کنید.
مدارک لازم برای هر دانشگاه متفاوت است و برای آگاهی از این مدارک باید به وب سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه نمود. برخی دانشگاه ها علاوه بر مدارک رایج همچون مدرک تحصیلی، ریز نمرات، پاسپورت و … تائیدیه WES نیز طلب می کنند. همچنین برخی رشته های تحصیلی مانند رشته هنر، از افراد درخواست می شود یک نمونه کار به صورت عکس، ویدئو و … ارائه دهند. ارائه توصیه نامه از اساتید پیشین تاثیر زیادی بر پذیرش متقاضیان خواهد داشت

ویزای_تحصیلی_کانادا.original

از تصمیــــــــــم تا تحصیـــــــــل در کنار شما هستیم

سوالات متداول

  • • شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان چیست؟

    اخذ پذیرش مشروط و شرکت در دوره‌های آمادگی زبان انگلیسی و اخذ مدرک و مهارت زبانی، شرایط تحصیل بدون مدرک زبان در این کشور هستند.

  • • آیا امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

    بله، با داشتن شرایط تحصیلی خاص و تهیه مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی کانادا می‌توانید به تحصیل رایگان در کانادا مشغول شوید.

  • • روش‌های افزایش درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا کدام‌اند؟

    داشتن مدرک زبان آیلتس و تمکن مالی کافی، روش‌های افزایش شانس اخذ ویزای تحصیلی برای متقاضیان هستند.

  • • آیا امکان اخذ تابعیت کانادا با تحصیل وجود دارد؟

    خیر، صرفا درس خواندن موجب اخذ اقامت کانادا نمی‌شود، بلکه کار پس از فارغ‌التحصیلی مقدمات اخذ تابعیت را فراهم می‌کند.

  • • آیا امکان کار پس از فارغ‌التحصیلی در کانادا وجود دارد؟

    بله، با یافتن کار در مهلت ۹ ماهه تا ۳ ساله جستجوی کار در این کشور، می‌توانید پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه‌های کانادا، وارد بازار کار شوید.

ویزای تحصیلی کانادا

بر کسی پوشیده نیست که کانادا کشوری مهاجر پذیر است و برخلاف دیگر کشورهای انگلیسی زبان دنیا، آغوشش برای مهاجران خارجی باز است. به همین منظور برنامه‌های مهاجرتی بسیاری برای جذب مهاجران طراحی کرده که یکی از این برنامه‌ها، ویزای تحصیلی کانادا است.
هر ساله هزاران دانشجو از سراسر دنیا به امید استفاده از امکانات آموزشی پیشرفته کشور کانادا و ساختن آینده‌ای روشن برای خود، راهی این کشور می‌شوند و آن را مقصد امنی برای مهاجرت خود می‌دانند چرا که از دست و دل بازی کانادا در ارائه اقامت دائم به دانشجویان هم اطلاع دارند.
در سال‌های اخیر مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از روش‌های اصلی و پرطرفدار مهاجرت به این کشور بوده است.

انواع ویزای تحصیلی کانادا کدام است؟

ویزای تحصیلی کانادا در دو دسته ویزای دانشجویی و ویزای دانش آموزی قرار می‌گیرد:
• ویزای دانشجویی: این نوع ویزا برای متقاضیان بالای ۱۸ سال که قصد تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا را دارند، صادر می‌شود.
• ویزای دانش آموزی: این نوع ویزا برای متقاضیان زیر ۱۸ سال که قصد تحصیل در مدارس کانادا را دارند، صادر می‌شود.
نحوه اقدام برای هر دوی این ویزاها یکسان است ولی شرایط و مدارک لازم برای آنها تا حدودی متفاوت است که در ادامه آنها را توضیح می‌دهیم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

برای اقدام جهت ویزا تحصیلی کانادا باید شرایط مورد نیاز آن را داشته باشد. چه بالای ۱۸ سال سن داشته باشید و متقاضی ویزای دانشجویی باشید و چه فرزند زیر ۱۸ سال داشته باشید که هدف او تحصیل در مدارس کانادا باشد، لازم است شرایط زیر را داشته باشید تا اداره مهاجرت کانادا برایتان ویزا صادر کند.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی کانادا

• از یکی از دانشگاه‌ها یا کالج‌های معتبر کانادا دارای شماره DLI پذیرش داشته باشید؛
• از لحاظ مالی در شرایط خوبی باشید و بتوانید شهریه تحصیلی و هزینه زندگی حداقل یک سال را پرداخت کنید و به صورت تمکن مالی آن را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید؛
• در کشور مبدأ تای کافی داشته باشید؛
• آفیسراداره مهاجرت را قانع کنید که تحصیل در مقطع و رشته مورد نظر در کانادا مزایا و تاثیرات مثبت بسیاری در آینده شما دارد به طوری که در کشور خود نمی‌توانید به آن اهداف برسید؛
• آفیسر اداره مهاجرت کانادا را قانع کنید که ماندن شما در کانادا موقت خواهد بود و پس از پایان تحصیل این کشور را ترک خواهید کرد.
• از لحاظ جسمی سالم باشید؛
• سوء پیشینه نداشته باشید.

شرایط اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

برای اینکه فرزندتان ویزا دانش آموزی کانادا را دریافت کند، علاوه بر موارد بالا باید شرایط دیگری هم داشته باشد:
• از یکی از مدارس معتبر کانادا در مقطع دبستان یا دبیرستان پذیرش داشته باشد؛
• اگر فرزند شما ۱۰ سال و کمتر دارد، باید یکی از والدین یا قیم قانونی‌اش او را برای دوران تحصیل در کانادا همراهی کند.
• اگر فرزند شما بالای ۱۰ سال دارد، در صورتی همراهی نکردن والدین، باید فردی را به عنوان سرپرست فرزندتان در کانادا معرفی کنید.
• از آنجا که تای و آفیسر نقش مهمی در صدور ویزای تحصیلی کانادا دارند، در ادامه در مورد آنها توضیح می‌دهیم:
تای چیست؟
منظور از تای (Tie) در مهاجرت، گره است. تای یا همان گره به وابستگی های شما به کشور خودتان می‌گویند. مثلا اگر بگوییم که تای شما با ایران ضعیف است یعنی پس از ترک کشور، وابستگی محکمی برای بازگشت به کشور ایران را ندارید.
آفیسر کیست؟
آفیسرها کارمندانی که با حقوق متوسط در اداره مهاجرت کانادا مشغول به کارند. اکثرا قشر متوسط جامعه و تحصیلات دانشگاهی فوق دیپلم یا لیسانس دارند. ملیت آفیسرها هم مانند تنوع فرهنگی کشور کانادا متنوع است. البته قطعا همه شهروند کانادایی نیز هستند. با توجه به تعداد بی شمار پرونده هایی که به اداره مهاجرت کانادا سرازیر می شوند، طبیعی است که سر این آفیسرها بسیار شلوغ باشد. منابع آگاه در اداره مهاجرت به وکلای ویزا اطلاع دادند که بررسی هر پرونده در اداره مهاجرت چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد

شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا چگونه است؟

سن یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در اخذ ویزا تحصیلی کانادا است. بین سن و مقطع تحصیلی پذیرش شده باید رابطه منطقی وجود داشته باشد. هر چقدر تناسب بین سن و مقطع تحصیلی پذیرش شده بیشتر باشد، شانس اخذ ویزا هم افزایش می‌یابد اما هر چقدر سن به نسبت مقطع تحصیلی بالاتر باشد، شانس اخذ ویزا کاهش می‌یابد.
برای مثال، فردی ۲۳ ساله که برای مقطع کارشناسی پذیرش گرفته و برای ویزا اقدام می‌کند نسبت به فردی ۴۳ ساله که او هم برای مقطع کارشناسی پذیرفته شده، شانس ویزایش بیشتر است.

آمار قبولی ویزاهای تحصیلی کانادا برای ایرانیان

شرایط ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان در سال های اخیر به نسبت سایر کشورها خوب بوده است. ایران در سالهای اخیر جزو ده کشور اول از نظر تعداد استادی پرمیت های صادر شده بوده که این خبر خوبی برای ایرانیانی است که قصد اقدام دارند.هزینه ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

هزینه بررسی پرونده در اداره مهاجرت کانادا

 

هزینه انگشت نگاری

تمکن مالی

برای ویزای تحصیلی کانادا باید حداقل به اندازه یک سال شهریه تحصیل و یک سال هزینه زندگی در کانادا، تمکن بانکی ارائه دهید.
تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟
طبق قانون اداره مهاجرت کانادا شما باید حداقل توانایی ساپورت یک سال هزینه تحصیل و یک سال هزینه زندگی در کانادا را داشته باشید که حدودا بین ۲۵ تا ۴۵ هزار دلار است. اگر متاهل هستید باید هزینه‌های همراهان را نیز برای یک سال محاسبه کنید.
چه مدارکی برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا لازم است؟
مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا به سه دسته کلی تقسیم می‌شود: مدارک فردی، مدارک مالی و فرم‌ها. تمام مدارک فردی را در یک فایل واحد قرار دهید و طبق درخواست اداره مهاجرت کانادا آن را با نام فایل personal information در اپلیکیشن آنلاین آپلود کنید.

در مورد مدارک مالی هم به همین صورت عمل کنید. آن را با نام proof of means of financial support در اپلیکیشن در قسمت مربوطه آپلود کنید.
مدارک فردی
o نامه پذیرش تحصیلی
o صفحه اول پاسپورت به همراه تمام صفحات مهردار سابقه سفر
o یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵
o نامه استادی پلن
o مدرک زبان
o مدرک و ریز نمرات تحصیلی به همراه صفحات فارسی
o نامه شغلی / یا اسناد ثبت شرکت (در صورت داشتن شرکت)
o نامه پیشنهاد شغلی از کشور مبدا (جاب آفر)
o فیش‌های حقوقی سه ماه اخیر
o سوابق بیمه (در صورت وجود)
o نامه عدم سوء پیشینه
o شناسنامه
o کارت پایان خدمت سربازی یا کارت معافیت برای آقایان
o سند ازدواج(در صورت تاهل)
o رزومه(الزامی نیست ولی در صورت درخواست اداره مهاجرت کانادا باید رزومه خود را ارسال کنید)
o گواهی پذیرش کبک (certificat d’acceptation du Québec) CAQبرای متقاضیان استان کبک
o گواهی حضانت )فقط برای ویزای دانش آموزی(
o رضایت نامه خروج از کشور )فقط برای ویزای دانش آموزی(
o نامه دفاعیه وکیل یا همان سابمیشن لتر )در صورت داشتن وکیل(
o نکته: از بین مدارک بالا، نامه پذیرش تحصیلی، پاسپورت، عکس و سابمیشن لتر در اپلیکیشن آنلاین به طور جداگانه آپلود می‌شوند و در فایل Personal Information قرار نمی‌گیرند.
مدارک مالی
o نامه تمکن بانکی شما و اسپانسر (در صورت داشتن اسپانسر)
o گردش حساب ۴ تا ۶ ماه اخیر متعلق به خود شما و اسپانسر
o رسید پرداخت دپازیت دانشگاه و یا نامه بورسیه تحصیلی (در صورت وجود)
o مدارکی که درآمد اسپانسر را نشان دهد:
o اگر کارمند است: نامه شغلی، قرارداد کاری، فیش‌های حقوقی سه ماه اخیر
o اگر شرکت دارد: اسناد ثبت شرکت، روزنامه رسمی، اساسنامه و مدرکی که میزان درآمد او را نشان دهد
o اگر خود اشتغال است: جواز کسب
o اگر بازنشسته است: حکم بازنشستگی
o اسناد ملکی به نام خود شما یا اسپانسر: سند زمین، آپارتمان، مغازه، اجاره نامه، سند ماشین و غیره
o تعهدنامه حمایت مالی اسپانسر (در صورت وجود)
ممکن است بپرسید اسپانسر کیست و چه شرایطی باید داشته باشد؟
اسپانسر فردی است که تعهد می‌دهد شما را در زمان زندگی در کانادا ساپورت مالی کند. اسپانسر هم ملزم به ارائه مدارک و مستندات مالی است که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم.
قبل از آماده سازی مدارک به چند مورد زیر توجه ویژه داشته باشید!
o ارائه مدارک صحیح و فکر شده در این مرحله خیلی مهم است چون هر مدرکی که ارائه می‌کنید در سیستم اداره مهاجرت ثبت شده و در تمام پروسه های مهاجرتی کانادا قابل رویت خواهد بود.
o از ارائه هرگونه مدرک جعلی برای اخذ ویزای کانادا خودداری کنید چون حتی در صورت موفقیت ویزا همیشه در ریسک خواهید بود.
o همچنین در صورتی که قصد دارید پس از اتمام ویزای تحصیل در کانادا درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا یا درخواست اقامت دائم پس از تحصیل را بدهید، مسیر پرونده شما باید کاملا فکر شده و برنامه ریزی شده باشد. یکی از دلایل بسیار مهمی که بسیاری از متقاضیان تصمیم به استخدام وکیل مهاجرت حرفه ای میکنند همین امر است.
o تمام فایل‌ها به جز فایل عکس باید به فرمت پی دی اف (pdf) باشند.
o حجم فایل‌ها نباید بیشتر از ۴ مگابایت باشد.
o تمام مدارک فارسی لازم است به انگلیسی یا فرانسه ترجمه شود.
در ادامه جزییات مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی کانادا را توضیح می‌دهیم:
چک لیست مدارک مورد نیاز ویزای دانشجویی کانادا
· نامه پذیرش تحصیلی کانادا
برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا باید نامه پذیرش نهایی که Letter of Acceptance – LOA نامیده می‌شود را در جای مربوط به آن در اپلیکیشن آنلاین آپلود کنید.
دانشگاه‌هایی که ودیعه (deposit) دریافت می‌کنند، در ابتدا نامه Offer Letter را ارسال می‌کنند که برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا قابل استفاده نیست. برای اینکه نامه پذیرش نهایی یا همان ال او ای (LOA) را دریافت کنید، لازم است مبلغ دپوزیت دانشگاه را پرداخت کنید. رسید مربوط به پرداخت دپازیت را هم در فایل Proof of Means of Financial Support قرار دهید.
چند نکته در مورد پذیرش مشروط و ویزای دانشجویی کانادا
o نامه های پذیرش مشروط نامه‌هایی هستند که در آنها دانشگاه یا کالج، شرط و شروطی را برای دوره لحاظ کرده است. در صورتی که بتوانید به آفیسر اداره مهاجرت ثابت کنید که قادر به رعایت آن شروط هستید در صدور ویزا مشکلی نخواهد بود.
o پذیرش مشروط یا کاندیشنال شامل: مشروط به گذراندن دوره زبان، به شرط گذراندن دروس پیش نیاز و به شرط ارسال کاغذی مدارک تحصیلی است.
o اگر پذیرش به شرط دوره زبان یا گذراندن دروس پیش نیاز و شروع دوره اصلی، در صورتی که به مدت بیشتری برای تحصیل و اقامت کانادا نیاز داشته باشید، باید استادی پرمیت یا ویزای تحصیلی خود را تمدید کنید.
پاسپورت معتبر
اسکن صفحه اول پاسپورت و دیگر صفحات مهردار را در جای مربوط به خود در اپلیکیشن آنلاین ویزا آپلود کنید. در صورت تایید ویزا، تاریخ اعتبار آن به اندازه تاریخ انقضای پاسپورتتان خواهد بود. بنابراین از همان ابتدا مطمئن شوید که پاسپورتتان به اندازه طول دوره تحصیل و یا بیشتر از آن اعتبار دارد تا بعدا مجبور به تعویض پاسپورت و تمدید ویزا نشوید.
عکس پرسنلی
عکس خود را با فرمت jpg در جای مربوط مربوط به آن در اپلیکیشن آنلاین آپلود کنید. عکس مناسب ویزای تحصیلی کانادا باید مشخصاتی داشته باشد:
o عکس به هیچ وجه دستکاری نشود. ادیت های غیر معمول روی عکس انجام ندهید و خوشگل بودن شما در این عکس هیچ تاثیری روی نتیجه ویزا نخواهد گذاشت.
o چهره شما در عکس کاملا باید خنثی باشد. نه لبخند، نه اخم.
o اگر آرایش می‌کنید زیاده روی نکنید. چهره طبیعی شما نباید تغییر کند.
o داشتن عینک طبی در عکس مشکلی نیست ولی از لنز های غیر طبی یا عینک های زیبایی استفاده نکنید.
o داشتن حجاب برای عکس ویزای کانادا در راستای پوشاندن مو مشکلی ندارد ولی استفاده از پوشش هایی که اجزای صورت را می‌پوشانند مورد قبول نخواهد بود.
o سایز عکس مورد قبول کانادا سه و نیم در چهار و نیم سانتیمتر است که از چانه تا بالای پیشانی بین ۳۱ تا ۳۶ میلیمتر باشد.
نامه اشتغال به کار
در نامه اشتغال به کار خود برای ارائه به سفارت کانادا باید سمت شغلی، مدت زمان اشتغال به کار در آن شرکت، مبلغ حقوق دریافتی و شرح وظایف شغلی‌تان نوشته شود. نامه باید بر روی سربرگ شرکت باشد و توسط مدیر شرکت مهر و امضا شده و تاریخ داشته باشد. همچنین در این نامه مدیر شرکت می‌تواند به موافقت با مرخصی شما برای تحصیل در کانادا اشاره کند.
نامه شغلی یا جاب آفر از کشور مبدا
نامه جاب آفر یکی دیگر از مدارک شغلی است که برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا الزامی نیست اما ارائه آن می‌تواند آفیسر اداره مهاجرت را قانع کند که پس از فارغ‌التحصیلی و برگشت به کشور خود، فرصت‌های شغلی در انتظار شما است و مسیر آینده شغلی‌تان را مشخص می‌کند.
در نامه جاب آفر که از سوی مدیر شرکت،سازمان یا سازمان محل کارتان نوشته می‌شود، به شما شغل جدیدی در رده بالاتر پیشنهاد می‌شود که مزایا و حقوق بالاتر را هم به دنبال دارد. همچنین در آن اشاره می‌شود که پس از بازگشت از کانادا و تحصیل در رشته و تخصص مورد نیاز آنها، مجاز به کار کردن در شغل پیشنهادی هستید. توجه داشته باشید نامه جاب آفر باید بر روی سربرگ شرکت باشد و مهر و امضا و تاریخ داشته باشد.
استادی پلن
نامه توضیحات شما برای آفیسر اداره مهاجرت استادی پلن شماستکه به مامور ویزا کمک می‌کند تا درک بهتری از شما و اهدافتان داشته باشد. در استادی پلن باید مشخص شود که:
o چرا می‌خواهید در کانادا تحصیل کنید؛
o چرا این رشته خاص را برای ادامه تحصیل انتخاب کرد‌ه‌اید:
 مسیر پیشرفت شغلی و تحصیلی شما چه خواهد بود
 پس از اتمام تحصیل و ترک کانادا چه برنامه ای دارید
o چرا این رشته را در کشور خود نمی‌خوانید؛
o چه عواملی باعث برگشت شما به کشورتان می‌شود؟ وابستگی‌های شما به کشورتان چیست؟
o منابع مالی شما برای تامین شهریه و هزینه زندگی چیست؟
کارشناسان ویزا زانا گشت زیر نظر مشاوران قانونی مهاجرت کانادا، نامه استادی پلن را برای تمام موکلین آماده می‌کنند. هر نامه به صورت اختصاصی و با توجه به شرایط متقاضی نوشته ‌می‌شود.

آیا اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

خوشبختانه برای ایرانیان مدرک زبان جزو مدارک الزامی برای اخذ ویزا دانشجویی کانادا نیست ولی ارائه آن در تصمیم گیری آفیسر اداره مهاجرت و نتیجه ویزا تاثیر گذار است.
بنابراین اگر از دانشگاه یا کالجی پذیرش مشروط و کاندیشنال گرفته‌اید، توصیه می‌کنیم روی موضوع زبان کار کنید، مجدد آزمون بدهید تا مینیمم مورد نیاز آن مرکز آموزشی را کسب کنید و سپس با پذیرش غیرمشروط برای اخذ ویزا اقدام کنید.
تقویت زبان هم از نظر مالی و هم از نظر پتانسیل‌های کاری و هم از جنبه روحی و روانی می‌تواند کمک کننده باشد که مادامی که در کشور خودتان هستید با بیشترین تلاش، زبان انگلیسی یا فرانسوی (به نسبت نیاز) را تقویت کنید.

زانا گشت در زمینه اخذ ویزای تحصیلی کانادا چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

o مشاوره تخصصی و ارزیابی شرایط متقاضی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا
o ارائه چک لیست مدارک ویزا
o بررسی تمام مدارک ارسالی و بیان اشکالات آنها و در نهایت کمک به رفع ایرادات مدارک
o نوشتن استادی پلن اختصاصی برای هر متقاضی
o نوشتن نامه دفاعیه وکیل یا سابمیشن لتر توسط وکیل شرکت
o در جریان گذاشتن متقاضی از تمام مراحل پرونده از ابتدا تا اعلام نتیجه
o فایل بندی مدارک و در نهایت سابمیت درخواست ویزا
o کمک به گرفتن وقت انگشت نگاری کانادا
o اخذ ویزای تحصیلی کانادا به همراه ویزای همراه برای همسر و فرزندان متقاضیان

مدت زمان صدور ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟
بررسی و صدور ویزا دانشجویی کانادا ممکن است از یک روز تا چند ماه طول بکشد و مدت زمان ثابتی ندارد. پرونده‌های ویزا در سفارت کانادا به ترتیب زمانی بررسی نمی‌شوند و بسته به شلوغی سفارت کانادا و همچنین کشور محل درخواست، مدت زمان بررسی پرونده‌ها متفاوت است.
ویزای دانش آموزی کانادا
اگر شما هم مانند بسیاری از متقاضیان فرزندتان را برای تحصیل در مدارس کانادا راهی می‌کنید حتما بعد از اپلای در مدارس کانادا و گرفتن پذیرش تحصیلی مدارس، آماده اپلای برای ویزای دانش آموزی کانادا شده‌اید.
گاردین
گاردین به قیم یا سرپرست قانونی کودکان زیر ۱۸ سال گفته می‌شود.پس اگر بچه مدرسه‌ای در مقطع دبستان دارید طبیعتا یکی از والدین یا گاردین او باید فرزند را در رفتن به کانادا همراهی کند. معمولا تا سن ده سال این موضوع صدق خواهد کرد. در این حالت گاهی ویزای این فرد را ویزای گاردین کانادا نامگذاری می‌کنند. طبق قوانین دولت کانادا، اگر والدین یا قیم دانش آموزان زیر ۱۸ سال نتوانند آنها را در رفتن به کانادا معرفی کنند، به جای آن باید در کانادا فردی را به عنوان کاستودین معرفی کنند.
کاستودین
فرزند شما نیاز به یک مراقب در کانادا دارد که در مواقع ضروری به داد او برسد. این فرد را کاستودین می نامیم. کاستودین باید اقامت دائم یا پاسپورت کانادا را داشته باشد، فرم کاستودین را امضا کند و در دسترس مدرسه قرار داشته باشد. کاستودین مسئول این است که فرزند شما در کانادا care and support داشته باشد.

ویزای همراه تحصیلی کانادا
ویزای همراه تحصیلی کانادا شامل دو دسته از افراد می‌شود:
۱. همسر،فرزند دانشجویی که ویزای تحصیلی کانادا گرفته یا برای این نوع ویزا اقدام می‌کند
۲. والدین دانش آموزی که ویزای دانش آموزی کانادا گرفته یا برای این نوع ویزا اقدام می‌کند
همسر، فرزند دانشجویی که ویزای تحصیلی کانادا گرفته یا برای این نوع ویزا اقدام می‌کند

به عنوان کسی که ویزای دانشجویی کانادا گرفته‌اید یا قرار است برای این نوع ویزا اقدام کنید، قطعا نه شما توان تنها ماندن را دارید و نه همسر و فرزندان شما. پس راهکار چیست؟ می‌توانید برای همسر و هم برای فرزندانتان می توانید درخواست ویزای همراه دانشجویی کنید. خبر خوب این است که همسر شما امکان کار کردن تمام وقت را در مدت زمان تحصیل آکادمیک شما دارد. فرزندان شما هم از مدارس دولتی کانادا و خدمات تحصیلی به صورت رایگان بهره‌مند هستند.

والدین دانش آموزی که ویزای دانش آموزی کانادا گرفته یا برای این نوع ویزا اقدام می‌کند

اگر فرزند شما زیر ۱۸ سال است و از مدارس کانادا پذیرش تحصیلی گرفته است، طبق قانون دولت کانادا شما به عنوان پدر یا مادر دانش آموز می‌توانید درخواست ویزای همراه دهید و او را برای تحصیل در کانادا همراهی کنید.
ویزای شما از نوع ویزای توریستی همراه خواهد بود. با این نوع ویزا اجازه تحصیل یا کار در کانادا ندارید، اما امکان تبدیل این نوع ویزا را به ویزای تحصیلی یا کاری خواهید داشت. به این صورت که اگر از یکی از مراکز آموزشی کانادا پذیرش تحصیلی بگیرید و یا از کارفرمایی در کانادا جاب آفر بگیرید، می‌توانید ویزای توریستی خود را به تحصیل و کار تبدیل کنید و در این حالت، تحصیل فرزند شما در مدارس دولتی کانادا رایگان خواهد شد.

چگونه شانسم را برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا افزایش دهم؟
در ادامه ۷ راهکار بهتون میگم که با در نظر گرفتن این راهکار ها شانس خود را برای ویزای دانشجویی کانادا افزایش دهید:
۱. نشان دهید که پس از فارغ‌ التحصیلی کشور کانادا را ترک خواهید کرد
برای این منظور باید در استادی پلن خود علاوه بر بیان اهداف تحصیلی، به ۳ مورد اصلی هم اشاره کنید:
o توضیح دهید که چگونه تحصیل در کانادا بر آینده شغلی و حرفه‌ای شما تاثیرگذار خواهد بود و چگونه مهارت‌های کسب شده را پس از بازگشت به کشور خود به کار خواهید گرفت؛
o به وابستگی‌های شغلی خود اشاره کنید، اینکه پس از بازگشت از کانادا شغلی در انتظار شماست که نیاز به مهارت‌های تخصصی دارد، و مهارت‌های کسب شده شما در کانادا برای موفقیت در آن شغل ضروری است؛
o به وابستگی‌های عاطفی، مالی و اجتماعی در کشور خود اشاره کنید. اینکه افراد خانواده‌تان چشم انتظار بازگشت شما هستند و زندگی بدون آنها سخت خواهد بود، و همچنین اموال و دارایی‌هایی دارید که برای رسیدگی به آنها باید در کشور خود حضور داشته باشید.
۲. نشان دهید که پول کافی برای تامین هزینه‌های تحصیل و زندگی در کانادا را دارید
در مورد بخش مالی پرونده باید به درستی ۳ مورد زیر را لحاظ کنید:
o مبلغ شهریه تحصیلی سال اول و هزینه زندگی برای سال اول را در نامه تمکن بانکی ارائه دهید. معمولا ارائه پول بیشتر شانس ویزا را افزایش می‌دهد.
o بهتر است پول‌تان به مدت ۴ تا ۶ ماه در بانک بماند و گردش حساب ارائه دهید.
o اسپانسر مالیتان از بستگان نزدیک باشد مانند پدر و مادر، خواهر، برادر و همسر. هر چقدر نسبت خویشاوندی اسپانسر نزدیکتر باشد، بهتر است و شانس گرفتن ویزا را افزایش می‌دهد.
۳. بین مقطع تحصیلی و سن تناسب منطقی وجود داشته باشد
بهتر است متناسب با سنی که دارید برای مقاطع تحصیلی کانادا اقدام کنید. معمولا اگر با شرایط زیر برای ویزای دانشجویی کانادا اقدام کنید، شانس اخذ ویزایتان کاهش می‌یابد:
o بیشتر از ۲۵ سال داشته باشید و برای مقطع کالج یا لیسانس اقدام کنید؛
o بیشتر از ۳۵ سال داشته باشید و برای مقطع فوق لیسانس اقدام کنید.
ممکن است حالا بگویید افرادی را می‌شناسید که با همین شرایط هم ویزا گرفته‌اند! بله این امر امکان پذیر است ولی در حالت کلی شانس اینگونه پرونده‌ها کمتر است. آفیسر اداره مهاجرت کانادا مستقیما به عامل سن و ارتباط آن با مقطع تحصیلی اشاره نمی‌کند ولی تجربه نشان داده است که پرونده‌هایی که در آن سن فرد با مقطع تحصیلی پذیرش شده تناسب دارد، شانس بیشتری برای اخذ ویزا دارند.
۴. رشته تحصیلی پذیرش شده با رشته تحصیلی قبلی مرتبط باشد
اگر شرایط دریافت پذیرش تحصیلی برای رشته مرتبط با مقطع تحصیلی قبلی‌تان را دارید، شک نکنید و حتما در رشته مرتبط پذیرش بگیرید که شانس دریافت ویزا را افزایش می‌دهد. اداره مهاجرت کانادا در این مورد سخت گیر است و معمولا پرونده‌هایی را که در آن بین رشته تحصیلی پذیرش شده و رشته تحصیلی قبلی ارتباط خاص و هدفمندی وجود نداشته باشد، ریجکت می‌کند.اما در صورتی که امکان گرفتن پذیرش در رشته مرتبط را ندارید و مجبورید برای رشته‌های میان رشته‌ای مانند مدیریت، لیدرشیپ و یا بیزینس اقدام کنید، لازم است ارتباط بین رشته‌ها و هدف از مطالعه آن را به صورت شفاف و قانع کننده‌ای توضیح دهید.
۵. پذیرش تحصیلی بدون کاندیشنال زبان بگیرید
هر چند بحث نمره زبان در سطح پذیرش تحصیلی مطرح می‌شود و ارائه نمره زبان به اداره مهاجرت کانادا جزو شرایط گرفتن ویزای تحصیلی برای ایرانیان نیست، اما تجربه نشان داده است که اداره مهاجرت کانادا نسبت به پذیرش‌هایی که مشروط به گذراندن دوره زبان هستند، حساسیت و سخت گیری بیشتری دارد. بنابراین برای افزایش شانس ویزای تحصیلی کانادا، پذیرش مستقیم و غیر مشروط زبان بگیرید.
در ضمن، ارائه نمره زبان انگلیسی یا فرانسوی بالا از لحاظ روانشناسی می‌تواند تاثیر مثبتی بر روی تصمیم گیری آفیسر داشته باشد چون نشان می‌دهد از لحاظ زبانی مشکلی برای تحصیل نخواهید داشت.
۶. شهریه یک سال تحصیل در کانادا را از قبل پرداخت کنید
برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا هیچ قانون نوشته شده ‌ای مبنی بر پرداخت شهریه یک سال تحصیلی وجود ندارد و الزامی هم نیست. اما در بعضی موارد، آفیسر اداره مهاجرت از متقاضیان درخواست پرداخت یک سال شهریه تحصیلی دانشگاه را می‌کند. این امر در تصمیم گیری آفیسر اداره مهاجرت تاثیر مثبت دارد و هدف متقاضی را برای تحصیل در کانادا جدی‌تر نشان می‌دهد.
۷. هرگونه گپ یا وقفه طولانی در تحصیلات خود را توضیح دهید
گپ تحصیلی یعنی فاصله ای که بین مقطع تحصیلی قبلی شما با مقطع بعدی افتاده است.
سوالی که برای آفیسرها پیش می‌آید این است که این زمان را شما مشغول به چه کاری بوده‌اید؟ آیا کاری که انجام می داده‌اید، مرتبط با رشته شما بوده یا نبوده؟ و حالا چه برنامه‌ای برای آینده خود دارید؟ و چرا تصمیم گرفته‌اید بعد از چند سال درس خود را در مقطع بالاتر و در کشور کانادا ادامه دهید؟
این ها سوالاتی است که در استادی پلن و نامه وکیل شما باید کامل و دقیق پاسخ داده شود. پاسخ به این سوالات می تواند آفیسر را قانع کند که قصد شما واقعا تحصیل در کاناداست و هدفتان این نیست که بعد از پایان تحصیلاتتان در کانادا بمانید.
تفاوت ویزای تحصیلی کانادا و استادی پرمیت چیست؟
ویزا لیبلی است که در پاسپورت شما درج می‌شود و اجازه ورود شما به کشور کانادا است. اما استادی پرمیت برگه‌ای است که زمان ورود به فرودگاه کانادا صادر می‌شود و اجازه تحصیل در کشور کانادا است. هر دو این مدارک باید قبل از انقضای اعتبار، تمدید شوند.
تمدید ویزای تحصیلی کانادا چگونه است؟
برای جلوگیری از هر نوع مشکلی، همیشه حواستان به تاریخ اعتبار ویزای تحصیلی باشد. حداقل ۳۰ روز قبل از تاریخ انقضای ویزا، برای تمدید آن اقدام کنید. برای این کار می‎‌توانید درخواست تمدید ویزای خود را به صورت آنلاین برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنید.
در صورت توافق با تمدید ویزا، باید اصل پاسپورت خود را برای درج لیبل ویزا در آن برای سفارت کانادا ارسال کنید. در ضمن، حواستان به تاریخ انقضای پاسپورت هم باشد چون تاریخ اعتبار ویزا را بر اساس تاریخ انقضای پاسپورت صادر می‌کنند.
در زمانی که درخواست خود را برای تمدید ویزا ارسال کرده‌اید، توصیه می‌کنیم از کشور کانادا خارج نشوید چون برای ورود مجدد به این کشور به ویزای معتبر نیاز دارید و دچار مشکل خواهید شد.
تغییر دانشگاه یا کالج پس از اخذ ویزای کانادا ممکن است؟‌
بله، این امر امکان پذیر است. پس از اخذ تایید نهایی ویزا، امکان این را دارید که از دانشگاه A به کالج B یا دانشگاه C مسیر خود را عوض کنید. اما قبل از تغییر مرکز آموزشی، مطمئن شوید که دانشگاه یا کالج مقصد شماره DLI دارند.
در ضمن، پس از تغییر مرکز آموزشی که Change DLI نامیده می‌شود، باید حتما این تغییر را به اداره مهاجرت کانادا اعلام کنید.
در حال حاضرو طبق قوانین اداره مهاجرت کانادا، اگر پیش از ورود به کانادا تغییر دی ال آی دهید، باید از ابتدا درخواست ویزای خود را با مدارک پذیرش دانشگاه یا کالج جدید ارسال کرده و مبلغ آن را پرداخت کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم که تغییر دی ال آی را به پس از ورود به کانادا موکول کنید